Treningsmotivasjon

♥ Nye treningsklær - Når jeg kjøper nye (fargerike) fine treningklær får jeg alltid ett kick til å dra å trene. Invister i noen fine treningstopper eller en ny tights, da kommer motivasjonen fort.

♥ Du vil ikke angre på en treningøkt men du vil angre på å droppe en treningsøkt - Har du noen gang angret på at du har trent? Det tror jeg ikke.. Hvis du ligger i senga og tenker med deg selv om du skal trene eller ikke, så er det bare å bestemme seg for å trene. Du kommer ikke til å angre. Men du kommer kanskje til å angre hvis du dropper det, og fortsetter å ligge i senga.

♥ Realistiske mål - Hvis du går fra å nesten ikke ha trent noe så kan du ikke bestemme deg for å trene 5 ganger i uka. Du må sette deg realistiske mål, som du vet du kan klare. Bestem deg for at du skal trene 2 ganger i uka, på faste dager. Da blir du kanskje heller overraska på en positiv måte hvis du trener mer enn du hadde tenkt. Det er bedre enn å bli skuffa over at du ikke klarer å trene så mye som du har tenkt. 

 ♥ Treningspartner - Finn deg en du kan trene med. En som motiverer deg, og utfordrer deg. En som heller drar deg med på trening isteden for å ligge hjemme. En som er på omtrent samme nivå som deg, så dere kan fremgang sammen.

♥ Hent inspirasjon - Både på weheartit, tumblr, instagram osv. finnes det drøssevis av treningsinspirasjon. Hver morning går jeg innom på forskjellige steder og det gir meg masse inspirasjon og motivasjon. 

♥ Du får mer energi, og blir i bedre humør - Når man bruker energi, får man også energi. Jeg merker at når jeg trener mye, sover nok, og spiser sunt så føler jeg meg mye mer opplagt og jeg blir automatisk i ett bedre humør. 

♥ Musikk - Når jeg laster ned motiverende treningssanger får jeg også mer motivasjon. Det er mye lettere å løpe litt lenger på tredemølla hvis jeg har motiverende musikk, enn hvis jeg bare løper til gamle sanger, eller de sangene som spilles av på treningssenteret.

Dette er noen tips om hvordan man kan få treningsmotivasjon. Eller ihvertfall hvordan jeg får motivasjon. 




Trening

Hei hei ♥ Jeg har vært på trening idag også. Idag trente jeg rett og slett fullkroppsstyrke med bare ett sett per øvelse. Det ble en effektiv men slitsom trening. Trente litt turn itilegg. Jeg skal prøve å få satt sammen en liten klein treningsvideo, men jeg har problemer med å laste opp på youtube. Uansett hvor bra nett jeg har og alt sånnt så stopper videoen plutselig på f.eks 18% eller 77% også blir den stående der. Si ifra om dere vet om hvordan jeg kan få fikset det! :) 


The only bad workout is the one you didn´t do!




treningsprogram + gårsdagens økt

 

 

Igår var jeg på Condis igjen. Det var deilig å komme igang igjen med styrketrening og kondisjon. Har jo trent cheer og håndball i det siste men når jeg trener på Condis får jeg så mye motivasjon pluss at jeg ser mye mer fremgang der. Jeg lagde ett nytt treningsprogram i dag tidlig. Dette skal jeg teste ut de neste månedene så skal jeg si ifra om jeg ser resultater. 

Gårsdagens trening var velykket. Jeg dro rett etter skolen (halv 12) sammen med Lina og Madelen. Vi løp litt til oppvarming, kjørte både mage/rygg, bein, rumpe, og litt armer. Jeg øvde også litt på å "klatre" i en slags ribbevegg i taket. Trente også litt turn, og tøyde litt. Til slutt løp vi litt på tredemølla. Etter det var jeg veldig fornøyd! :D



"You don´t have to be great to start, but you have to start to be great!"




Train insane or remain the same

Hei hei! ♥ Først og fremst vil jeg si takk til alle som tar seg tid til å besøke bloggen min, det setter jeg veldig stor pris på. Når jeg bruker flere timer på å ta bilder, av og til redigere dem, skrive innlegg og gjøre masse annet som er til bloggen så setter jeg pris på at dere tar dere tid til å lese om hva jeg gjør hver eneste dag. 

Som jeg har har sagt før på bloggen så har jeg tenkt til å trene mye frem til sommeren i år. Jeg har satt meg ett mål om at jeg hvertfall skal trene mellom 3-5 ganger i uka. Jeg trener cheer to ganger i uka, og ellers trener jeg på treningsstudio eller her hjemme. Vi har egentlig en del treningting her hjemme. Som manuelle vekter har vi en del av, treningsrokkering, fitnessball, ab wheel, en sånn stang og noen andre smågreier. Idag hadde jeg en liten økt her hjemme for å trene mage og rygg. Er deilig å komme tilbake til rutiner igjen.

Treningstoppen er fra Nike pro, og den er jeg veldig fornøyd med. Fikk den til jul :)

Trener dere mye? Og liker dere treningsinnlegg?




inspiration

Denne uka har jeg fokusert på trening, og skal gjøre det frem til Lørdag. Da har jeg konkurranse. Jeg har vært i hallen hver eneste dag! Derfor har jeg ikke hatt tid, eller har tid til å blogge.




Hokksund

Hei hei ♥

Igår kom jeg hjem fra Hokksund. Var der fra lørdag til søndag. Det var veldig koslig. Vi trente sykt mange timer, så jeg er skikkelig sliten. Vi hadde det ihvertfall veldig gøy, og jeg har sykt lyst til å reise tilbake! Jeg elsker cheerleading og jeg elsker laget mitt! Vi har satt hele showet, så nå er det bare å øve skikkelig de to neste ukene. Selvom snart halvparten av laget er skada...






 




_

 

Her har dere treningsprogrammet mitt denne uken. Jeg får ikke trent sånn kjempemye, men litt blir det. Trener også litt mage om kveldene av og til. Og jeg har tenkt til å tøye en del. Spise sunt, drikke vann, og være aktiv er målene mine for denne uka. Noen andre som har bestemt seg for å være sunn, og trene? 




Trening!

Hei hei! ♥

Idag har jeg vært på trening fra halv 7 til 9. Som vanlig er det kjempegøy, og slitsomt. Jeg blir helt utslitt når vi har styrke jeg. Men jeg elsker å stunte, turne, hoppe og alt med cheer å gjøre. I høsferien er det høstcamp, men jeg kan desverre ikke være med på den siden jeg skal til Tronheim. Noe som er veldig dumt. Tok noen bilder før treninga idag, men skal love deg at jeg ikke så sånn ut når treninga var ferdig. Vi jogga ute, hadde turn, hopp, stunts og styrke. Skada skulderen litt når jeg skulle ta flikk flakk, men vi satser på at det går over. 

TRENER DERE?




Cheerleading

Hei hei! ♥

Mamma tok noen bilder av meg når jeg tøyde idag. Og bare så dere vet det så er jeg ikke flyer. Og en annen ting: armen min er veldig skeiv, men det er skjelettet mitt. Jeg var flyer de siste treningene på det gammle laget mitt så jeg kan ikke så mye, og har ikke tøyd som flyer på de vanlige treningene. Har vært med på to tøyetreninger med flyerene. Dette har jeg bare øvd på hjemme.

Jeg er base på det laget jeg går på nå, og skal nok fortsette med det. Selvfølgelig syntes jeg det er gøy å være flyer men vi har så mange små, lette flyere på laget. Vi har jo nesten fler flyere enn baser, så noen må være baser isteden. Jeg trives veldig godt som base også. Jeg er så glad for at jeg går på cheerleading og spesielt på Tigers. Dere kan følge Tigers junior elite på tv´en hver torsdag klokka 20.15. Programmet heter vinn eller forsvinn. Det går på NRK1. Men jeg går selv på Senior captivating.


NOE DERE LURER PÅ ANNGÅENDE CHEERLEADING?

 




Uttak i cheer

Hei hei! ♥

Nå har jeg nettopp kommet hjem fra uttak i cheerleading og jeg er dødssliten. Vi har jogga, drevet med styke, stunts, ogsånt. Var i hallen fra halv 6 til litt over 9. Jeg kom inn på Senior Captivating og det var som forventa og jeg er ganske fornøyd egentlig. Laget virket veldig bra, vi får konkurrere og vi skal dra på masse overnattinger og treningshelger ogsånt. Gleder meg til å bli kjent med de jeg ikke kjenner på laget. Tok noen bilder før jeg dro på trening, og tror ikke dere vil se hvordan jeg ser ut nå...

- Aurora Råken




Trening hjemme

 Jeg er ingen treningsekspert så dette er bare mine erfaringer og hva jeg har lært. Mye har jeg lest på internett, men jeg har også fått masse erfaring fra faren til en vennine av meg som er bodybuilder eller kroppsbygger som det heter på godt norsk. Dette er først og fremst øvelser du kan gjøre hjemme. Og jeg vil spesielt anbefale dere å trene med videoen lenger ned i dette innlegget. 

Har du mangel på motivasjon? Det har jeg veldig ofte. Jeg sitter hjemme å tenker, "Kanskje jeg skal dra å trene?, Nei jeg gjør det i morra". Dagen etter tenker jeg akkuratt det samme og treningen blir bare utsatt mer og mer. Jeg trenger motivasjon for å trene, rett og slett! 

 

Tips til motivasjon:

 Nye treningsklær: Jeg får alltid motivasjon når jeg kjøper en ny trenings t-shorte, nye joggesko eller en tights. Hvertfall hvis de matcher eller har sterke fine farger. Treningsklær er ofte ganske dyrt men overaskende ofte på tilbud. Jeg føler hvertfall ikke at jeg sløser penger når jeg kjøper treningstøy. Har nesten lyst til å trene så fort jeg komemr ut av butikken! 

♥ Tren med en venn: Hvis du trener med en venn så kan dere pushe hverandre. Da blir det ikke sånn at du hopper over noen repitisjoner, dropper en øvelse fordi den er tung osv. Pass på hverandre at dere gjør øvelsene riktig og tar alle repitisjonene dere skal. Sett dere mål sammen, og bevis hverandre at dere klarer de.

Sett deg realistiske mål: Hvis du ikke har trent så mye før skal du ikke starte med å ha 5 økter i uka. Det holder med 1-2 ganger i uka, hvertfall i starten. Sett deg mål som for.eksempel en joggetur på 20 minutter, styrkeøkt for mage i 20 min osv. Hvis du sier til deg selv at du skal løpe en mil og du vet du ikke klarer det, vil du kanskje miste mer motivasjon. Jeg har ikke god nok kondis til å løpe 1 mil uten en god del pauser. Det er bedre å jobbe seg opp mot noe enn å aldri klare målene sine.

♥ Finn inspirasjon: Med inspirasjon tenker jeg på bilder av "drømmekroppen", en idrettsutøver du ser opp til eller lignende. Jeg ser ofte på bilder på weheartit.com og jeg får mye inspirasjon derfra. Alle bildene i dette innlegget er forresten hentet derfra. 



Treningsprogrammer du kan utføre hjemme:

Dette er ett program som trener bein, veldig bra program faktisk! Jeg blir dødssliten i beina. Men bare husk å gjøre alle øvelsene riktig og nøye. På dette starter du øverst og jobber deg nedover, og hvis du orker så jobber du deg oppover igjen! 


Hvis det er noen ord du ikke forstår, så bare søk dem opp på google.no eller spør i kommentarfeltet. Hvis du ikke vet hvordan du utfører øvelsene kan du også søke på youtube.com, der finnes det mange videoer hvor folk demostrerer øvelsene. 

Videoen under her er min favoritt treningsøkt som kan utføres hjemme, og på treningssenteret:

Rumpe:

Og for dere som vil trene rumpe så sier jeg bare: SQUATS!! Jeg har prøvd ut mange måter å trene rumpe på men de to eneste øvelsene jeg liker er squats/knebøy og hipthrust. Det kan dere søke opp på youtube. Hipthrust er kanskje litt rar øvelse men jeg syntes den er ganske bra. Og knebøy eller utfall er jeg veldig glad i. Har du ikke tilgang til vekter kan du ta squats/knebøy/utfall uten vekter, og det samme med hipthrust.

Mat:

Tenkte å skrive litt fort om hva jeg spiser når jeg først en sunn, haha. Det går i masse forskjellig mat men jeg er veldig glad i havrepannekaker, vaniljekesam med havregryn og bær, speltlomper med kalkunpålegg, skyr yoghurt, og havregrøt. Til middag spiser jeg som regel det vi har hjemme men jeg er veldig glad i kylling og laksewrap. Og som drikke blir det nesten alltid vann. Vann er sykt godt egentlig.

Anbefaling av blogg:

Til slutt vil jeg anbefale en blogg, og legge til noen trenings sanger hentet fra denne bloggen. Bloggen skrives av Eirin Kristiansen. Hun skriver mye om trening og mote. Hun er en sykt vakker jente, men en veldig veltrent og fin kropp. Om ikke lenge flytter hun til New York for å studere der, og hun skal blogge derfra. Jeg gleder meg skikkelig til å følge bloggen hennes derfra. Du kan trykke på bildet eller linken i første setning.




Helt til slutt vil jeg vise dere noen sanger dere kan trene til. Bildet er funnet på bloggen til Eirin og jeg digger å trene til alle sangene:



Ja jeg vet at dette innlegget ble veldig langt, men jeg håper dere liktet det fordet. Hvis det er noe dere lurer på så er det bare å spørre i kommentarfeltet. Og hvis det er noe spessielt dere vil at jeg skal blogge om så bare si ifra, så skal jeg få prøvd å fikset det.

- Aurora Råken




Trening og kosthold!

Hei heei ♥

Idag trente jeg biceps og triceps. Tipper jeg kommer til å være sånn passe støl imorgen. Men vet dere hva? Det gjør faktisk ingenting. Nå gjør jeg alt for å trene hard og for å se resultater. Imorgen blir det trening nesten hele dagen. Vi har gym på skolen, så skal jeg på Condis rett etter skolen også skal jeg på cheertrening etter det. Blir for det meste bein og rumpe trening imorgen. 

Favoritt mat! Havrepannekaker med bær på! Elsker det! 

- Trener dere?




20 days challenge

Hei søtinger! ♥

Jeg har bestemt meg for å ha en 20 dagers challenge. Jeg ble veldig inspirert når jeg leste det på Kristina Andersen sin blogg. Jeg vil ha med dere på dette. Det er 3 enkle punkt å følge. Punktene ser dere under det første bildet. Hvis dere virkelig setter dere inn for det, så skal det ikke være så vanskelig. Challengen starter imorgen (2.April) og slutter om tyve dager (21.April). Legg igjen en kommentar hvis dere er med, jeg vil ha med dere alle sammen! 

Punktene dere skal følge er disse: 

♥ Drikke brus og spise godteri kun en dag i uka

♥ Trene minst 3 dager i uka

♥ Drikke minst 5 glass vann hver dag

- Er du med? 




Les mer i arkivet » Juni 2015 » November 2014 » Oktober 2014


Aurora Råken. 18 år. Lørenskog.

For kontakt:
auroraraaken@hotmail.com











hits