Treningsmotivasjon

♥Nye treningsklr - Nr jeg kjper nye (fargerike) fine treningklr fr jeg alltid ett kick til dra trene. Invister i noen fine treningstopper eller en ny tights, da kommer motivasjonen fort.

♥ Du vil ikke angre p en treningkt men du vil angre p droppe en treningskt - Har du noen gang angret p at du har trent? Det tror jeg ikke.. Hvis du ligger i senga og tenker med deg selv om du skal trene eller ikke, s er det bare bestemme seg for trene. Du kommer ikke til angre. Men du kommer kanskje til angre hvis du dropper det, og fortsetter ligge i senga.

♥ Realistiske ml -Hvis du gr fra nesten ikke ha trent noe s kan du ikke bestemme deg for trene 5 ganger i uka. Du m sette deg realistiske ml, som du vet du kan klare. Bestem deg for at du skal trene 2 ganger i uka, p faste dager. Da blir du kanskje heller overraska p en positiv mte hvis du trener mer enn du hadde tenkt. Det er bedre enn bli skuffa over at du ikke klarer trene s mye som du har tenkt.

♥ Treningspartner -Finn deg en du kan trene med. En som motiverer deg, og utfordrer deg. En som heller drar deg med p trening isteden for ligge hjemme. En som er p omtrent samme niv som deg, s dere kan fremgang sammen.

♥ Hent inspirasjon -Bde p weheartit, tumblr, instagram osv. finnes det drssevis av treningsinspirasjon. Hver morning gr jeg innom p forskjellige steder og det gir meg masse inspirasjon og motivasjon.

♥ Du fr mer energi, og blir i bedre humr -Nr man bruker energi, fr man ogs energi. Jeg merker at nr jeg trener mye, sover nok, og spiser sunt s fler jeg meg mye mer opplagt og jeg blir automatisk i ett bedre humr.

Musikk -Nr jeg laster ned motiverende treningssanger fr jeg ogs mer motivasjon. Det er mye lettere lpe litt lenger p tredemlla hvis jeg har motiverende musikk, enn hvis jeg bare lper til gamle sanger, eller de sangene som spilles av p treningssenteret.

Dette er noen tips om hvordan man kan f treningsmotivasjon. Eller ihvertfall hvordan jeg fr motivasjon.




Trening

Hei hei♥ Jeg har vrt p trening idag ogs. Idag trente jeg rett og slett fullkroppsstyrke med bare ett sett per velse. Det ble en effektiv men slitsom trening. Trente litt turn itilegg. Jeg skal prve f satt sammen en liten klein treningsvideo, men jeg har problemer med laste opp p youtube. Uansett hvor bra nett jeg har og alt snnt s stopper videoen plutselig p f.eks 18% eller 77% ogs blir den stende der. Si ifra om dere vet om hvordan jeg kan f fikset det! :)


The only bad workout is the one you didnt do!




treningsprogram + grsdagens kt

Igr var jeg p Condis igjen. Det var deilig komme igang igjen med styrketrening og kondisjon. Har jo trent cheer og hndball i det siste men nr jeg trener p Condis fr jeg s mye motivasjon pluss at jeg ser mye mer fremgang der. Jeg lagde ett nytt treningsprogram i dag tidlig. Dette skal jeg teste ut de neste mnedene s skal jeg si ifra om jeg ser resultater.

Grsdagens trening var velykket. Jeg dro rett etter skolen (halv 12) sammen med Lina og Madelen. Vi lp litt til oppvarming, kjrte bde mage/rygg, bein, rumpe, og litt armer. Jeg vde ogs litt p "klatre" i en slags ribbevegg i taket. Trente ogs litt turn, og tyde litt. Til slutt lp vi litt p tredemlla. Etter det var jeg veldig fornyd! :D



"You dont have to be great to start, but you have to start to be great!"




Train insane or remain the same

Hei hei!♥ Frst og fremst vil jeg si takk til alle som tar seg tid til beske bloggen min, det setter jeg veldig stor pris p. Nr jeg bruker flere timer p ta bilder, av og til redigere dem, skrive innlegg og gjre masse annet som er til bloggen s setter jeg pris p at dere tar dere tid til lese om hva jeg gjr hver eneste dag.

Som jeg har har sagt fr p bloggen s har jeg tenkt til trene mye frem til sommeren i r. Jeg har satt meg ett ml om at jeg hvertfall skal trene mellom 3-5 ganger i uka. Jeg trener cheer to ganger i uka, og ellers trener jeg p treningsstudio eller her hjemme. Vi har egentlig en del treningting her hjemme. Som manuelle vekter har vi en del av, treningsrokkering, fitnessball, ab wheel, en snn stang og noen andre smgreier. Idag hadde jeg en liten kt her hjemme for trene mage og rygg. Er deilig komme tilbake til rutiner igjen.

Treningstoppen er fra Nike pro, og den er jeg veldig fornyd med. Fikk den til jul :)

Trener dere mye? Og liker dere treningsinnlegg?




inspiration

Denne uka har jeg fokusert p trening, og skal gjre det frem til Lrdag. Da har jeg konkurranse. Jeg har vrt i hallen hver eneste dag! Derfor har jeg ikke hatt tid, eller har tid til blogge.




Hokksund

Hei hei♥

Igr kom jeg hjem fra Hokksund. Var der fra lrdag til sndag. Det var veldig koslig. Vi trente sykt mange timer, s jeg er skikkelig sliten. Vi hadde det ihvertfall veldig gy, og jeg har sykt lyst til reise tilbake! Jeg elsker cheerleading og jeg elsker laget mitt! Vi har satt hele showet, s n er det bare ve skikkelig de to neste ukene. Selvom snart halvparten av laget er skada...









_

Her har dere treningsprogrammet mitt denne uken. Jeg fr ikke trent snn kjempemye, men litt blir det. Trener ogs litt mage om kveldene av og til. Og jeg har tenkt til tye en del. Spise sunt, drikke vann, og vre aktiv er mlene mine for denne uka. Noen andre som har bestemt seg for vre sunn, og trene?




Trening!

Hei hei!♥

Idag har jeg vrt p trening fra halv 7 til 9. Som vanlig er det kjempegy, og slitsomt. Jeg blir helt utslitt nr vi har styrke jeg. Men jeg elsker stunte, turne, hoppe og alt med cheer gjre. I hsferien er det hstcamp, men jeg kan desverre ikke vre med p den siden jeg skal til Tronheim. Noe som er veldig dumt. Tok noen bilder fr treninga idag, men skal love deg at jeg ikke s snn ut nr treninga var ferdig. Vi jogga ute, hadde turn, hopp, stunts og styrke. Skada skulderen litt nr jeg skulle ta flikk flakk, men vi satser p at det gr over.

TRENER DERE?




Cheerleading

Hei hei!♥

Mamma tok noen bilder av meg nr jeg tyde idag. Og bare s dere vet det s er jeg ikke flyer. Og en annen ting: armen min er veldig skeiv, men det er skjelettet mitt. Jeg var flyer de siste treningene p det gammle laget mitt s jeg kan ikke s mye, og har ikke tyd som flyer p de vanlige treningene. Har vrt med p to tyetreninger med flyerene. Dette har jeg bare vd p hjemme.

Jeg er base p det laget jeg gr p n, og skal nok fortsette med det. Selvflgelig syntes jeg det er gy vre flyer men vi har s mange sm, lette flyere p laget. Vi har jo nesten fler flyere enn baser, s noen m vre baser isteden. Jeg trives veldig godt som base ogs. Jeg er s glad for at jeg gr p cheerleading og spesielt p Tigers. Dere kan flge Tigers junior elite p tven hver torsdag klokka 20.15. Programmet heter vinn eller forsvinn. Det gr p NRK1. Men jeg gr selv p Senior captivating.


NOE DERE LURER P ANNGENDE CHEERLEADING?




Uttak i cheer

Hei hei!♥

N har jeg nettopp kommet hjem fra uttak i cheerleading og jeg er ddssliten. Vi har jogga, drevet med styke, stunts, ogsnt. Var i hallen fra halv 6 til litt over 9. Jeg kom inn p Senior Captivating og det var som forventa og jeg er ganske fornyd egentlig. Laget virket veldig bra, vi fr konkurrere og vi skal dra p masse overnattinger og treningshelger ogsnt. Gleder meg til bli kjent med de jeg ikke kjenner p laget. Tok noen bilder fr jeg dro p trening, og tror ikke dere vil se hvordan jeg ser ut n...

- Aurora Rken




Trening hjemme

Jeg er ingen treningsekspert s dette er bare mine erfaringer og hva jeg har lrt. Mye har jeg lest p internett, men jeg har ogs ftt masse erfaring fra faren til en vennine av meg som er bodybuilder eller kroppsbygger som det heter p godt norsk. Dette er frst og fremst velser du kan gjre hjemme. Og jeg vil spesielt anbefale dere trene med videoen lenger ned i dette innlegget.

Har du mangel p motivasjon? Det har jeg veldig ofte. Jeg sitter hjemme tenker, "Kanskje jeg skal dra trene?, Nei jeg gjr det i morra". Dagen etter tenker jeg akkuratt det samme og treningen blir bare utsatt mer og mer. Jeg trenger motivasjon for trene, rett og slett!



Tips til motivasjon:

Nye treningsklr: Jeg fr alltid motivasjon nr jeg kjper en ny trenings t-shorte, nye joggesko eller en tights. Hvertfall hvis de matcher eller har sterke fine farger. Treningsklr er ofte ganske dyrt men overaskende ofte p tilbud. Jeg fler hvertfall ikke at jeg slser penger nr jeg kjper treningsty. Har nesten lyst til trene s fort jeg komemr ut av butikken!

♥Trenmed en venn: Hvis du trener med en venn s kan dere pushe hverandre. Da blir det ikke snn at du hopper over noen repitisjoner, dropper en velse fordi den er tung osv. Pass p hverandre at dere gjr velsene riktig og tar alle repitisjonene dere skal. Sett dere ml sammen, og bevis hverandre at dere klarer de.

Sett deg realistiske ml: Hvis du ikke har trent s mye fr skal du ikke starte med ha 5 kter i uka. Det holder med 1-2 ganger i uka, hvertfall i starten. Sett deg ml som for.eksempel en joggetur p 20 minutter, styrkekt for mage i 20 min osv. Hvis du sier til deg selv at du skal lpe en mil og du vet du ikke klarer det, vil du kanskje miste mer motivasjon. Jeg har ikke god nok kondis til lpe 1 mil uten en god del pauser. Det er bedre jobbe seg opp mot noe enn aldri klare mlene sine.

♥ Finn inspirasjon: Med inspirasjon tenker jeg p bilder av "drmmekroppen", en idrettsutver du ser opp til eller lignende. Jeg ser ofte p bilder p weheartit.com og jeg fr mye inspirasjon derfra. Alle bildene i dette innlegget er forresten hentet derfra.



Treningsprogrammer du kan utfre hjemme:

Dette er ett program som trener bein, veldig bra program faktisk! Jeg blir ddssliten i beina. Men bare husk gjre alle velsene riktig og nye. P dette starter du verst og jobber deg nedover, og hvis du orker s jobber du deg oppover igjen!


Hvis det er noen ord du ikke forstr, s bare sk dem opp p google.no eller spr i kommentarfeltet. Hvis du ikke vet hvordan du utfrer velsene kan du ogs ske p youtube.com, der finnes det mange videoer hvor folk demostrerer velsene.

Videoen under her er min favoritt treningskt som kan utfres hjemme, og p treningssenteret:

Rumpe:

Og for dere som vil trene rumpe s sier jeg bare: SQUATS!! Jeg har prvd ut mange mter trene rumpe p men de to eneste velsene jeg liker er squats/kneby og hipthrust. Det kan dere ske opp p youtube. Hipthrust er kanskje litt rar velse men jeg syntes den er ganske bra. Og kneby eller utfall er jeg veldig glad i. Har du ikke tilgang til vekter kan du ta squats/kneby/utfall uten vekter, og det samme med hipthrust.

Mat:

Tenkte skrive litt fort om hva jeg spiser nr jeg frst en sunn, haha. Det gr i masse forskjellig mat men jeg er veldig glad i havrepannekaker, vaniljekesam med havregryn og br, speltlomper med kalkunplegg, skyr yoghurt, og havregrt. Til middag spiser jeg som regel det vi har hjemme men jeg er veldig glad i kylling og laksewrap. Og som drikke blir det nesten alltid vann. Vann er sykt godt egentlig.

Anbefaling av blogg:

Til slutt vil jeg anbefale en blogg, og legge til noen trenings sanger hentet fra denne bloggen. Bloggen skrives av Eirin Kristiansen. Hun skriver mye om trening og mote. Hun er en sykt vakker jente, men en veldig veltrent og fin kropp. Om ikke lenge flytter hun til New York for studere der, og hun skal blogge derfra. Jeg gleder meg skikkelig til flge bloggen hennes derfra. Du kan trykke p bildet eller linken i frste setning.




Helt til slutt vil jeg vise dere noen sanger dere kan trene til. Bildet er funnet p bloggen til Eirin og jeg digger trene til alle sangene:



Ja jeg vet at dette innlegget ble veldig langt, men jeg hper dere liktet det fordet. Hvis det er noe dere lurer p s er det bare sprre i kommentarfeltet. Og hvis det er noe spessielt dere vil at jeg skal blogge om s bare si ifra, s skal jeg f prvd fikset det.

- Aurora Rken




Trening og kosthold!

Hei heei♥

Idag trente jeg biceps og triceps. Tipper jeg kommer til vre snn passe stl imorgen. Men vet dere hva? Det gjr faktisk ingenting. N gjr jeg alt for trene hard og for se resultater. Imorgen blir det trening nesten hele dagen. Vi har gym p skolen, s skal jeg p Condis rett etter skolen ogs skal jeg p cheertrening etter det. Blir for det meste bein og rumpe trening imorgen.

Favoritt mat! Havrepannekaker med br p! Elsker det!

- Trener dere?




20 days challenge

Hei stinger!♥

Jeg har bestemt meg for ha en 20 dagers challenge. Jeg ble veldig inspirert nr jeg leste det p Kristina Andersen sin blogg. Jeg vil ha med dere p dette. Det er 3 enkle punkt flge. Punktene ser dere under det frste bildet. Hvis dere virkelig setter dere inn for det, s skal det ikke vre s vanskelig. Challengen starter imorgen (2.April) og slutter om tyve dager (21.April). Legg igjen en kommentar hvis dere er med, jeg vil ha med dere alle sammen!

Punktene dere skal flge er disse:

♥ Drikke brus og spise godteri kun en dag i uka

♥ Trene minst 3 dager i uka

♥ Drikke minst 5 glass vann hver dag

- Er du med?




Les mer i arkivet Juni 2015 November 2014 Oktober 2014


Aurora Rken. 18 r. Lrenskog.

For kontakt:
auroraraaken@hotmail.com











hits